Auto forward rule. Message stuck in SMTP Categorizer
Ostatnio napotkałem problem, którego rozwiązanie okazało się banalne, a mimo tego straciłem mnóstwo czasu. Prawdopodobnie dlatego, że informacja nie jest mocno rozpowszechniona i nikt nie traktuje tego jako problem.
Otóż klient chciał specyficzne wiadomości przesyłać dalej na ZEWNĘTRZNĄ skrzynkę. No właśnie – “zewnętrzna” to słowo klucz. I niby wszystko ładnie – reguła ustawiona, wiadomości wskakują w Outlooku do folderu “Wysłane”. Mimo wszystko mail nie dociera.
Zaglądając w logi dochodzimy do momentu, w którym nasza wiadomość ma mniej więcej taki status: “Message submitted to SMTP Categorizer”. Jednym słowem – utknęła, ponieważ jest jeszcze kilka etapów, które wiadomość musi przejść, aby dotrzeć do adresata.
W standardowej konfiguracji zakłada się, że korespondencja wewnątrz firmy jest ściśle poufna i autoforwarding zadziała tylko w obrębie organizacji.
Aby to zmienić, logujemy się na serwer, a następnie:
1. uruchamiamy System Manager
2. Wybieramy ustawienia globalne
3. Formaty wiadomości (Internet Message Formats)
4. Wybieramy domyślny obiekt (Default) i wnikamy w jego właściwości (Properties)
5. W zakładce zaawansowane mamy kilka reguł. Prawdopodobnie reguła forwardingu automatycznego jest wyłączona (ALLOW Automatic Forward).
6. Zaznaczamy krokiewką wspomnianą opcję, zapisujemy zmiany.
Działanie powinno odnieść natychmiastowy skutek.
Wiedza zaczerpnięta z : http://support.microsoft.com/kb/317652