exchange–outlook nie działa auto forward. wiadomość utknęła w SMTP CATEGORIZER

//exchange–outlook nie działa auto forward. wiadomość utknęła w SMTP CATEGORIZER

exchange–outlook nie działa auto forward. wiadomość utknęła w SMTP CATEGORIZER

2012-10-17T12:25:18+01:00 17 października, 2012|Categories: Gotowe rozwiązania IT (porady, solucje)|Tags: |

Auto forward rule. Message stuck in SMTP Categorizer

Ostatnio napotkałem problem, którego rozwiązanie okazało się banalne, a mimo tego straciłem mnóstwo czasu. Prawdopodobnie dlatego, że informacja nie jest mocno rozpowszechniona i nikt nie traktuje tego jako problem.

Otóż klient chciał specyficzne wiadomości przesyłać dalej na ZEWNĘTRZNĄ skrzynkę. No właśnie – “zewnętrzna” to słowo klucz. I niby wszystko ładnie – reguła ustawiona, wiadomości wskakują w Outlooku do folderu “Wysłane”. Mimo wszystko mail nie dociera.

Zaglądając w logi dochodzimy do momentu, w którym nasza wiadomość ma mniej więcej taki status: “Message submitted to SMTP Categorizer”. Jednym słowem – utknęła, ponieważ jest jeszcze kilka etapów, które wiadomość musi przejść, aby dotrzeć do adresata.

W standardowej konfiguracji zakłada się, że korespondencja wewnątrz firmy jest ściśle poufna i autoforwarding zadziała tylko w obrębie organizacji.

Aby to zmienić, logujemy się na serwer, a następnie:

1. uruchamiamy System Manager

2. Wybieramy ustawienia globalne

3. Formaty wiadomości (Internet Message Formats)

4. Wybieramy domyślny obiekt (Default) i wnikamy w jego właściwości (Properties)

1

5. W zakładce zaawansowane mamy kilka reguł. Prawdopodobnie reguła forwardingu automatycznego jest wyłączona (ALLOW Automatic Forward).

2

6. Zaznaczamy krokiewką wspomnianą opcję, zapisujemy zmiany.

Działanie powinno odnieść natychmiastowy skutek.

Wiedza zaczerpnięta z : http://support.microsoft.com/kb/317652

Facebook - komentarze